fredag 29 februari 2008

Ledig...

..ialla fall från mitt ordinarie jobb. Dessa dagarna som inträffar var fjärde vecka har man chansen att vila upp sig, eller hur det nu var. Just nu är det väldigt mycket på jobbet, små saker hela tiden som folk vill ha hjälp med. Det tråkiga är att man aldrig blir hel färdig med nått.
Förra veckan lyckades jag jobba ihop nästan två veckors timmar på en veckan!
Detta tycks smitta av sig även hemma. Kan ju kanske beror på att man inte är så effektiv om kvällarna när man kommer hem. Så idag ska jag göra massor av saker som skulle gjorts innan.

Ikväll ska vi gå på Göteborgoperan och kolla på My Fair Lady, kanske inte riktigt min grej. Sa jag om "Mamma Mia" också och det var ett jä*la drag i den. Men till motsattsen är bevisad så är jag skeptisk ;)
Då vädret än så länge är befriat från väta ska jag ta en promenad till Scandinaviums biljettkassa för att hämta mina STCC biljetter.

På tal om biljettkassa så kom jag tänka på en radiointervju för något år sedan i samband med att posten skulle spara, ta bort och lägga ner tjänster. Post tanten var märkbart upprörd och på frågan vad hon tyckte om detta svarade hon att -Dom ska låta bli våra Kassa tjänster.
Vet inte riktigt om hon menade det hon sa, att hon hade en kass tjänst på posten eller inte.

Inga kommentarer: