lördag 29 november 2008

Jobb och ETA Aktion.

Ännu en vecka med mycket jobb, hur man än gör så hinner man inte färdigt med sina projekt innan någon drar i en och vill ha hjälp! Händer rätt mycket i företaget just nu, utbyggnad av DTTV-nätet, bildandet av ett nytt koncernbolag, köp av resterande 30% av boxer samt en internationell expansion.
Bulgarien har nämnts som ett land där vi kan få ta över och digitalisera deras befintliga TV-nät, även andra länder finns på listan. Har anmält mitt intresse för internationellt arbete, dock finns vissa frågor som företaget jobba på att lösa bla. försäkringar, medflytt av familjen samt om man har ett jobb att komma hem till igen efter något års jobb utomlands. (bilden till vänster visar vad jag bla. pysslar med om dagarna)

Bara en dryg månad kvar av året, då jag har beredskap jul veckan så kommer jag att jobba dessa dagar. Hoppas att få ett par dagar själv på jobbet så jag kan få avsluta vissa saker som bör vara färdiga innan årets slut. Det roliga är att många gånger är det mindre fel hos oss då det är färre som är i tjänst som kan ställa till det, eller är det tvärt om att det är hur mycket fel som helst och man är helt själv i hela området.....

8-11 januari siktar jag på att åka till Birmingham och Autosport International NEC Mässan ihop med TTT-Racing. (http://www.ttt-racing.com/). Det ska bli spännande att se och träffa delar av motorsport eliten samt knyta lite kontakter.

Efter att jag varit att jobbat lite idag så tänkte jag Shoppa loss på lite verktyg på Claes Ohlson detta sket sig med en bredsladd. När jag körde förbi Bäckebol så visade det sig att det var fortfarande rusning till Media Markts ny öppnade butik där och således kaous. Åkte vidare till Allum istället men där var det ännu värre då både Amy Diamond och Darin skulle uppträda och signera skivor så jag slapp att göra slut på pengar även idag!

Åkte istället på en av årets höjdpunkter, ETA Aktionen på Chalmers. Ett mecka för elektronik nördar där gamla och nya elektronik prylar och div komponenter aktioneras ut från 13-tiden tills långt in på natten! Om man så inte köper nått är det en höjdare att bara sitta och lyssna på utroparnas kommentarer. Kända fraser är: Bör ej saknas i något hem, Fixas lätt av den händiga, Detta är en sk. skilsmässo låda osv. :)
/MZ

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, bra att du jobbar på så man kanske snart kan se TV4 Sport...Nån ide om vad man ska hitta på som arbetslös?

Matz sa...

Japp vi jobbar på även du ska få TV4 sport :)
Har aldrig varit arbetslös med tror att det gäller att "hålla" igång. Men antagligen vill dom väl att man ska söka massor av jobb som inte finns! Hoppas verkligen att det löser sig för dig!