lördag 23 augusti 2008

Dumma Idioter.

Då är denna semester veckan snart slut, Mamma och pappa har varit på besök ett par dagar denna vecka. Annars har det inte hänt så mycket med än att OS snart är slut. Höjdpunkten i OS var nog Gustav Larssons underbara tempo lopp, att få titta på det refererat av Roberto Vacchi och Anders Adamsson på Eurosport. Dessa två killar är ruskigt kunniga!

Annars gick dagen åt att ta mig in och på ett ställe som min sambo levererade mat till igår.
Hon fick beställningen av ett Eventföretag som i sin tur fått en konstig beställning av en kille som vill ha mat till 50 personer senare på samma dag. När maten levererade hade redan en annan firma oxå varit där med mat.... vilket var mycket lustigt! Killen på Eventbolaget som min sambo jobbat med tidigare hade idag upptäckt att kontakt uppgifterna på Beställaren inte stämde verken Namn, telefon nummer eller företagsadress. Då han kontaktade den andra firman som oxå levererat mat hade dom oxå fått samma historia samt samma värdelösa kontaktuppgifter. Så jag fick i uppgift att åka till lokalen och pejla läget, vilket jag gjorde!

Efter att tvingat mig in i lokalen genom att använda min kroppsvikt och väl valda ord kunde vi hämta våra samt en andra Cateringens saker dvs värmeskåp och porslin för ett antal 10 tusentals kronor. Dock verkar det som att den andra Cateringen samt Eventbolaget blir blåsta på sina pengar. Ingen av dom tjejerna/tanterna som var där visste nått om hur detta skulle betalas utan hänvisade till gubben som hade beställt dvs. han som inte verkar existera.

Tur i oturen är att det inte var min sambos kund, så hon kommer få betalt för det hon levererade. Då Eventbolaget som var hennes kund.
Nått att tänka på: Lita Aldrig på Någon, Man Kan Aldrig Vara Nog Så Försiktig!

/MZ

Inga kommentarer: