fredag 7 mars 2008

Dagens Möte med Postgubben!

Till mitt jobb finns en grind som man får ringa på samt en Entré dörr där man oxå får ringa på!
Dagens episod:
Postgubben ringer på grinden, vi öppnar grinden efter ca 20 sekunder.
Postgubben åker runt fastigheten och ringer på dörren ca 6 ggr. snabbt efter varandra.
Jag öppnar dörren och säger - Lugna ner dig lite.
Postgubben tänder till och - Haspar ur sig att han minsann först får stå vid grinden och vänta en Lååång stund, sedan får han stå vid entréndörren och ringa på Hur många gånger som helst!!
Jag svarar att han nog hade hunnit ringa ännu fler gånger om han hade varit lite snabbare :)
Postgubben går från läge Sur till Läge Jätte Sur.
Postgubben säger att han minsann har ett jobb att sköta, har jag oxå sa jag!
Postgubben säger att han inte har tid med detta, inte jag heller svarar jag!
Jag svarar att vi köper en tjänst av Posten och om han inte trivs med sitt jobb som är ett serviceyrke kan han ju alltid byta jobb!!
Postgubben går nu från status Jätte sur till Mega Sur.
Postgubben går mot sin bil hoppar in och startar den fastän den redan är igång, den gamla blåa skåpbilen skriker som en brunstig trana.
Samtidigt öppnar en kollega till mig som är lyckligt ovetande om det som just ut spelats sitt fönster, sticker ut huvudet och gör tummen upp.....
Postgubben Exploderar nu i hytten och försvinner i mycket hög fart, tänk om alla på posten skulle vara så ödmjuka som han....
Kan tillägga att det egentligen inte är hans distrikt samt att han är "egen åkare" som posten hyr in....
Vår ordinarie Postman Tobbe, är en kanon kille som alltid är glad, nyfiken och gärna fikar med oss!!
/MZ

Inga kommentarer: