torsdag 27 mars 2008

Omorganisation!

Det var mycket värre än vad jag kunde tro, företagsledningen har klubbat igenom en Jätte omorganisation... En helt ny företags struktur samt 51 tjänster försvinner lägg där till att fyra stycken kontor i Sverige försvinner! Man kan säga att det blir som vanligt en fet centralisering!

Deras idé är att Chefen och hans underhuggare inom samma avdelning skall finnas på samma geografiska plats. Detta leder till att många specifika avdelningar med smal inriktning kommer att försvinna! Detta känns inte så bra!
Ser man på hur företaget vill att vi skall jobba samt vem som skall göra vad känns däremot mycket bra, om det nu fungerar.... Vi frågade om det fanns en plan B, men det gjorde det tydligen inte!!

Bara att bita ihop och hoppas att man inte blir drabbad!!

Imorgon har jag utebliven veckovila och på lördag ska jag till min systerson och fira hans födelsedag!

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Matz sa...

För min del betyder det ännu mer jobb!! /MZ