onsdag 19 mars 2008

Bilar & Torkarblad....

Jaha då har företaget bestämt att jag behöver en ny tjänste bil. Det är ju snällt av dom, synd att man inte får kvittera ut den modellen man vill ha. Klart man kan ju inte få allt här i livet.
Så nu efter två VW passat V5 4-motion och en Volvo V70 skall jag bli med en Subaru Outback.
När jag var på "min" Shell station idag och skulle tanka och skaffa nya torkablad såg Uffe som är föreståndare på macken lite sur ut! Han hade just blivit uppläxad av en tanta som tyckte att allt var alldeles för dyrt hos honom. Jag frågade vad hon hade handlat för nåt, det vanliga sa han!
Det vanliga var Mjölk, bröd, pålägg och andra "basvaror".

-Hon handlar nästan varje dag hos mig sa han.
Hmm vem i hela friden handlar nästan alla sina matvaror på en Shell mack??
Inte konstig hon tycker det är dyrt.....
Bläddrade bland informationen om torkarblad. På denna macken finns det två olika märken av blad, ett som Shell själva har i sitt koncept samt ett märke som Uffe själv har valt att plocka in.
Pris skillnaden är mega stor till Shells nackdel, tyvärr fanns det inte min modell hemma i det alternativa och billigare märket så jag blev tvungen att välja det DYRA!

Uffe tittade snett på mig och sa
- Är du säker på att du ska ha dom där, dom är ju för f*n skit dyra!!

Svarade att jag behövde nya blad då dom gamla nästan är helt slut!!
Det slutade med att jag inte fick köpa några torkarblad utan att vänta till imorgon för då skulle det komma in en sändning av det andra märket........

Kan inte vara kul att lagerföra saker i sitt sortiment som man själv inte kan styra över utan in går i ett koncept för en stor kedja!!

Där jag handlar och tankar finns det iallafall mera saker än bara varmkorv, läsk, godis, kaffe och chips. Förutom spolarvätska, oljor, bensin och tvätt finns även ett sortiment av reservdelar till bilar och det är inte vanligt idag!!


/MZ
PS: Det blev 14 timmar på jobbet igår, Suck....


Inga kommentarer: