torsdag 13 mars 2008

Äntligen!

Då har det äntligen hänt det jag har gått och väntat på!!

För knappt ett år sedan infördes det en sk. stombuss som går från Backa till Mölndal. Den går var 10:onde minut och körs med 18 meters ledbuss. Bussen går på gatan en bit ifrån vårt hus där det aldrig tidigare har framförts bussar. Då det är tillåten gatuparkering i ena färdriktningen så är det väldigt trångt så buss, mötande bil och parkerad bil får inte plats! När jag idag skulle åka till jobbet hörde jag hur det brakade till och såg en buss komma åkandes, tänkte inte så mycket mera på det... När jag sedan svänger ut på "buss gatan" ser jag att alla dom parkerade bilarna längs gatan saknar vänster sidospegel, dessa ligger dock i en stor hög... Boven i dramat en Västtrafik buss har lämnat brottsplatsen!!

Min sambo har pratat med Myrorna angående att skänka vår gamla madrass, dom skulle komma nästa vecka och hämtar den... Hoppas att dom tar med sig hela stacken då för sängen är rätt tung och otymplig!!

Saker som retar mig just nu: Personer som tror att fartgupp/vägbulor är övergångsställen. Bilister som stannar vid övergångsställen fastän gångaren har rödgubbe samt detta jä*la vädret!

/MZ

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig Matz! Var bussen blå?

Matz sa...

Japp det var en Blå jätte lång buss! :) /MZ