måndag 3 mars 2008

Underbart är kort...

Brukar det ju heta. En kompis ringde idag och frågade om jag kunde skjutsa honom får sitt jobb till Hedin Bil. Hedin Bil är en klåpare i Göteborg som säljer och servar bla. Mercedes, Nissan och Cheva. Kompisen skulle hämta sin nya skåpbil som äntligen hade kommit! Han har tjatat och längtat efter den hur länge som helst mest beroende på skicket på hans gamla jobb bil som lever ett eget liv, tja när den väl startar....
Som belöning skulle jag få kaffe och nått gott att tugga på!

Spankulerade runt i bilhallen och undvek alla typer med bakåt kammat hår som noterade varje steg jag tog. Allt var klart, papprena var skrivna, nycklarna överlämnade det enda som återstod innan resan mot min belöning var att den behövdes tankas, Pice of Cake....

Med det är knepigt att vänja av sig saker som man gjort för ofta, detta gäller även vid tankning. Bensin bilar drivs av Bensin, Diesel bilar drivs av Diesel!! Eftersom den nya bilen var en Diesel och den gamla var bensin står den nya bilen numera på Verkstaden.

Nån belöning utgick tyvärr inte heller.....

2 kommentarer:

Carina sa...

Åh... Vad nöjd din kompis måste känna sig just nu...

Matz sa...

Inte direkt toppen Glad, har bestämt mig att inte skämta om det förren han fått tillbaka den igen!!