lördag 15 mars 2008

Dags igen!

Klockan 03:55 idag på morgonen Svensk tid började det vi väntat på sedan Oktober. Formula 1 VM körde årets första kval till Australiens GP. Tävlingen går imorgon Klockan 05:15, så bänka er.... för er som inte är fanatiker går det även en Löjlig repris av loppet vid 14-tiden, men då har jag i nästa nio timmar upplevt loppets upplösning! :)

Kan inte sluta förundras hur folk kopplar bort den lilla delen i hjärnan som bör användas vid det som vi "normala" kallar tanke verksamhet. Hjälpte en tjej i min ålder dvs runt 30, igår att komma igång att tanka! Visst har man aldrig gjort det innan så är det lite knepigt... Först ska man parkera bil, öppna tanklocket, stoppa in pengar eller kort i kortautomaten innan själva tankningen kan börja. Om man efter detta gör samma sak igen fastän baklänges så är man så Gott som hemma!


Det visade sig att hon minsann hade gjort detta tidigare dock så ville hon denna gången prova på sedelautomaten, men var rädd att nått skulle bli fel!!
Klart man hjälper till, snäll som man är, vad kan gå snett?? Tja ALLT!!

Efter att den läskiga sedelautomaten käkat i sig hennes 200 spänn var det dags för tankning och det hade hon gjort innan ju! Men bara efter 2 minuter så började hon yla om att nått var fel, pumpen slog av då och då.

Jag sa att: Antingen så har du tankat upp dina pengar eller så är din tank full.

Som så många gånger förr hade jag rätt, hennes tank var full, överfull kan man säga utan att överdriva! Dock visade det sig att hon bara hade tankat upp 97:- av dom 200:- som hon matat maskinen med...

Hon blängde surt på mig och frågade hur Vi skulle göra nu? Vet inte riktigt och det finns ett Vi sa jag med vänlig röst och insåg att detta kunde sluta hur som helst..... Vaa menar du att automaten inte växlar pengar så man kan få tillbaka!!

Jo det gör den med du får det i bränsle sa jag men ännu lenare röst, möjligt att det var en lite ironisk ton oxå! Försökte sakta dra mig tillbaka mot min bil, då jag fick höra en bra blandning med ord med ungefär samma innebörd från andra sidan pumpen. Tyckte lite synd om henne och sa antingen för du skaffa en dunk eller får du låtsas att det regnar och efterskänka dina 103:- till macken.

Det slutade med att hon skulle sälja sina 103kr bensin som förnärvarande var i pumpen till någon annan.... Visst det är en jätte bra idé synd bara att pumpen slår av efter en stund och då får man inte ut en droppe ur den!!

Tackade för mig och åkte!
Detta har jag faktiskt råkat ut för tidigare när jag var liten på en bensinmack mellan Gånghester och Målsryd där Pappsen hjälpe en Tyskgubbe med sedelautomaten.


/MZ

Inga kommentarer: