måndag 24 mars 2008

Snart Över.

Då var Påsken nästan över för i år, för min del blev det mycket bilåkande pga min beredskap. Men några ägg och elda upp en stor rishög samt grilla korv lyckades jag pressa in mellan alla jobb timmar. Höjdpunkten var nog nästan våfflorna som svärmor gräddar på sin vedspis.

Annars bestod helgen av krånglande tv-sändare, förbindelsefel, katastroflarm och ett brandlarm klockan kl 05:00 på påskdagen. Det mesta gick att fixa med tar alltid längre tid än man tror, men nu är det tre veckor tills nästa beredskap :)
Snö och rätt kallt blev det oxå, -14 grader i Göteborg betyder svin kallt mest beroende på den mycket höga luftfuktigheten och vinden som nästan alltid ligger på!

Det verkar bli en tajt F1 säsong även i år vilket är roligt, kul att dom lite yngre och lovande förarna fått styrningar i stall som har bra förutsättning.... läs Pengar!! Tror att det kan bli spännande ända till sista loppet :)

Har börjat lite mer aktivt igen att kolla på hus. Varit helt logiskt stiltje på bostadsmarknaden under vintern med i princip samma objekt ute för försäljning varje gång man har sökt på Internet Finns 3-4 objekt som är väldigt intressanta.

Träffade en sur gubbe på macken idag när jag tankade bilen, när jag tankat färdigt så gick jag in och köpte mjölk utan att flytta på bilen. När jag kom ut blängde en gubbe surt på mig och undrade om jag skulle ha min bil parkerad där länge....
Vet inte riktigt vad problemet var, det finns totalt 4 stycken pumpar med både diesel och bensin i, dessa 4 har slangar på båda sidor det blir alltså totalt 8 ställen som man kan tanka bensin eller diesel på. Finns även 2 pumpar med E85 oxå, jag fördjupade mig inte i vad jag hade lyckats göra för fel... tilläggas kan oxå att det bara var en E85 pump förutom den jag blockerade som var upptagna?!?

Ikväll ska jag korka upp en kall öl för att få balans på mitt alkohol intag, eller snarare brist på detta då det har varit en helt vit vecka!

/MZ

Inga kommentarer: